8Bit Blast

Zoekresultaten voor

De PXN Arcade Stick: Hét Gevechtswapen voor Hardcore Gamers

Zoek jij die authentieke arcade-ervaring voor thuis en wil je tegelijkertijd niet inboeten aan moderne functionaliteiten? De PXN Arcade Stick is jouw nostalgische oase in een futuristische gamingwoestijn. Dit all-in-one gevechtsmonster doet je herleven in de gloriedagen van Street Fighter en laat je moeiteloos de overwinning claimen in de hedendaagse gaming arena.

Eigenschappen

Met de PXN Arcade Stick haal je een veelzijdigheid aan knoppen en functies in huis die zelfs de meest doorgewinterde gamer zal bekoren. De robuuste roestvrijstalen 360° joystick wordt geflankeerd door 8 substantiële controleknoppen die je toelaten geavanceerde combo's uit te voeren met een simpele vingerbeweging. De TURBO-functie laat je toe een niet-aflatende aanval op je tegenstander los te laten, terwijl je met de MACRO-functie een serie van verwoestende bewegingen met één druk op de knop ontketent. De ergonomische vormgeving geeft je vingers en polsen een comfortabele gamingervaring, terwijl de vastzuigende kracht van vier stevige zuignappen ervoor zorgt dat jouw speelstijl zo stormachtig kan zijn als je zelf wil, zonder beweging op je bureau. En de compatibiliteit? Een welkome verrassing, want deze stick sluit je zonder problemen aan op je PS3, PS4, Xbox One, Nintendo Switch of PC.

Voordelen

• Compatibel met diverse consoles waaronder PS3, PS4, Xbox One, Nintendo Switch en PC (ondersteunt geen MAC en iOS).
  • Uitgerust met TURBO en MACRO-functies voor verbluffende combo's en aanvallen.
  • Ergonomisch ontwerp met comfortabele rubberen handsteun en acht grote controleknoppen.
  • Stevige zuignappen die zorgen voor stabiele gameplay op vlakke oppervlakken.
  • Keuze uit twee modi: richtingsleutel of D-pad voor aangepaste controle per game.
  • Kwalitatief metalen frame met een esthetisch en duurzaam design.

Nadelen

• Het compacte formaat kan als krap ervaren worden door gamers met grotere handen.
  • Het ontbreken van een restrictor gate kan voor hardcore fighting gamers een gemis zijn.
  • Beschikt niet over analoge input, waardoor het voor 3D-games minder geschikt is.
  • Een minderheid ervaart incidenteel verbindingsproblemen of wenst een langere kabel.
  • De joystick en knoppen produceren een opvallend geluid tijdens intensief gebruik.

What People Say

Na zorgvuldige analyse van talrijke gebruikerservaringen, lijkt het erop dat de PXN 0082 USB Arcade Fighting Stick een vrij solide product is dat bij veel gamers in de smaak valt. Voor nostalgische liefhebbers die graag een duik in het verleden willen nemen, biedt deze arcade stick een soepele terugkeer naar de gouden tijden van de arcades. De grip en knoppen zijn geprezen om hun responsiviteit, met vele gebruikers die het gevoel hebben alsof ze echt in een speelhal uit de jaren '90 staan.

Gebruiksvriendelijkheid staat voorop, want het lijkt erop dat de stick overweg kan met een breed scala aan platforms, waaronder pc, Switch, PlayStation en Xbox-consoles, hoewel sommige aanvullende stappen nodig zijn voor bepaalde systemen zoals de PlayStation en Xbox. Het feit dat dit product wordt gezien als 'plug and play' draagt bij aan het gemak waarmee men kan beginnen met spelen, iets wat essentieel is voor wie simpelweg snel aan de slag wil.

Er zijn meerdere opmerkingen over de bouwkwaliteit, die als robust wordt beschouwd. Verder biedt het apparaat een bevredigende tactiele feedback met zijn microgeschakelde knoppen waardoor elke actie tastbaar voelt, wat bijdraagt aan een authentieke speelervaring. Bovendien accentueren sommigen de kosteneffectiviteit van de stick, deze wordt bestempeld als een uitzonderlijke waarde voor zijn prijsklasse, vooral voor beginners in de vechtspelgemeenschap of voor degenen die niet bereid zijn een fortuin uit te geven aan meer premium modellen.

Desalniettemin zijn er enkele nadelen aangehaald. Regelmatig wordt er gesproken over de compacte grootte van de stick, wat zowel als een voordeel als een nadeel kan worden gezien. Kleinere handen kunnen hier wel bij varen, maar voor sommigen is het beperkte ruimtegevoel aan de linkerkant iets wat een gevoel van ongemak kan veroorzaken. Er is ook feedback omtrent het joystick-gedeelte, waarbij de precisie niet altijd als optimaal wordt ervaren, met name voor spellen die snelle en complexe bewegingen vereisen. Sommige gebruikers missen een restrictiepoort op de joystick en er wordt gemeld dat de joystick soms niet nauwkeurig genoeg is voor vloeiende overgangen van bewegingen.

Opmerkelijk is de mate van geluid die de stick produceert tijdens het gebruik. Deze 'clicky' feedback, hoewel over het algemeen als positief ervaren, kan hinderlijk zijn in een stille omgeving of tijdens communicatie via applicaties zoals Discord.

Over het algemeen komt naar voren dat deze arcade stick, ondanks enkele individuele problemen zoals willekeurige loskoppelingen of een complicatie bij het aansluiten op bepaalde consoles, een uitstekende instapoptie is. Het is een product dat zowel de harten van retro liefhebbers als de nieuwere generatie gamers lijkt te veroveren met zijn solide prestaties en toegankelijkheid.

Onze ervaring

Bij het testen van de PXN Arcade Stick werden we herinnerd aan de oerdegelijke arcadekasten van weleer, maar nu gepaard gaande met hedendaagse snufjes. De klikkende feedback van de knoppen resulteerde in een sierlijk samenspel van actie en respons. Het gebruiksgemak was – ondanks enkele kleinere kanttekeningen – voortreffelijk, en biedt zowel nieuwkomers als ervaren gamers een toegankelijke route naar een meer competitieve gameplay. Het grootste applaus kwam van de soepele ervaring op verschillende platforms, een droom voor de multi-console gamer.